Az előadókat szereplési sorrendjük szerint tüntettük fel.
Kisdiploma munkám egy képregény, ami a mesés keleten játszódik: ebben a 32 oldalas “pilot” kiadványban, melyet a jövőben további kötetekkel szeretnék folytatni, bepillantást nyerhetünk egy elképzelt birodalomba, amit csak a halott sivatag vesz körül: ez az egyetlen, ami él, ami van: LÉVŐ.
Előadásomban a Point of Care ultranhangot mutattam be, mint jelentős diagnosztikus előrelépés az egészségügyben. Továbbá a hallgatóság betekintést nyerhetett kutatási témámba is, mely ezen eszköz használatának oktatási lehetőségeivel foglalkozik. Szó esett az eszköz előnyeiről, diagnosztikus pontosságáról, elméleti, illetve gyakorlati oktatásáról. Bízom benne, hogy a jövőben újabb kutatási eredményekkel szolgálhatok a témában.
Előadásom célja az volt, hogy különböző nyelvészeti módszerekkel (hangtani egyezések, hangváltozások megfigyelése) bebizonyítsam azt a nyelvészeti tényt, miszerint a magyar az uráli nyelvcsaládba, ezen belül is a finnugor ághoz tartozik. Az előadás első részében szó esett az ősi szókészlet fogalmáról és tartalmáról. A bizonyítás során a finn és magyar mássalhangzó rendszereket hasonlítottuk össze. A végső cél az volt, hogy bebizonyítsuk a társadalmunkban elterjedt tévhitek hamisságát anyanyelvünk eredetéről.
Előadásomban a hazai kábítószerrel kapcsolatos szabályozást vizsgáltam meg. Rövid történeti kitekintést követően a jelenkor drogpolitikáját ismertettem a jelenlévők számára. Előadásom végén kitértem a lehetséges jövőre, már ami a jogszabályi környezetet illeti.
Jelen korunk egyik jellegzetes problémája a virtuális és a tapintható valóságok szétválaszthatatlansága. Mindennapivá vált számunkra, hogy az emberiség kollektív tudása már nem a kisujjunkban lakozék, hanem a zsebünkben. Na de mi van azokkal a kevésbé publikusnak szánt, de mégis ugyanazon eszközön tárolt információkkal? Előadásomban megpróbáltam körbejárni ezen információk típusait, miben létét és hogy milyen feltételeket kell szabnunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk őket…
Az általános relativitáselmélet és az ahhoz kapcsolódó témák, mint például a fekete lyukak, ősrobbanás nem jelennek meg a középiskolai fizika órákon, viszont a diákokat leginkább pont ezek izgatják. Az OTDK keretében középiskolás diákoknak állítottam össze egy anyagot és tartottam egy öt alkalmas szakkört. Ezeken az alkalmakon a bonyolult analízist topológiai szemlélettel pótoltuk, ami a vizuális megközelítést segítette. Az előadás a szakkörön elhangzottakat és annak pedagógiai részleteit foglalja össze.
Folkmann-Papp Petra, a Pécsi Tudományegyetem negyedéves jogász szakos hallgatója vagyok. Előadásomban a magyarországi német közösség kulturális öröksége, nyelve, hagyományai megőrzése mellett a jogi helyzetüket is bemutattam: kitértem a vonatkozó hazai és uniós jogszabályokra, gyakorlati problémákra és esettanulmányokra is. Német nemzetiségűként ez a téma számomra nemcsak szakmai, hanem személyes jelentőséggel is bír – hiszem, hogy a kisebbségek jogainak védelme hozzájárul a társadalmi sokszínűség és tolerancia erősítéséhez.
Az I. Szakkollégiumi szaknapon a "Miért több egy historia domus, mint egy egyháztörténeti forrás?" című előadásomat adtam elő. Ezzel a történelmet szerettem volna népszerűsíteni, valamint ennek a különleges egyházi forrásnak a sokrétűségét bemutatni. Szó volt többek között magáról a historia domusról, a keletkezési helyéről és idejéről (Kesztölc;1919 – 1945), valamint a sokszínű felhasználási lehetőségekről. Kiváló alkalomnak találtam ezt a délutánt arra, hogy mások érdeklődési területeibe is bekapcsolódhassam és gyakorolhassak én is.